Širšiemu regiónu Tatier chýba inštitucionálne zastrešenie CR

05.06.2008 Poprad

Poprad-Spišská Sobota 5. júna (TASR) - Mobilizáciu vnútorných rezerv a lepšiu spoluprácu kľúčových hráčov v cestovnom ruchu označili za dôležitý predpoklad úspešnosti účastníci dnešného Okrúhleho stola v ...
Riaditeľ usporiadateľskej Tatranskej informačnej a rozvojovej agentúry Milan Hagovský pre TASR uviedol, že klaster je akási filozofia alebo morálka spolupráce, ktorá má vytvárať rámec jednotlivým aktivitám. Zdôraznil dôležitosť spolupráce so samosprávou, rozvoj ľudských zdrojov, lepšiu prípravu kapacít a odbornú pripravenosť ľudí. \"Sektor cestovného ruchu by mali obsluhovať kvalitní a dobre pripravení ľudia. Dôraz treba klásť na kvalitu a komplexnosť služieb, aby klient, ktorý vyjde z päťhviezdičkového hotela nevhupol do jednohviezdičkového prostredia. \"
Podpredseda Prešovského samosprávneho kraja Milan Baran na tlačovej besede akcentoval potrebu definovať región Tatier, vytvoriť značku a rozvinúť projekt integrovanej tatranskej dopravy. Pripomenul, že v cestovnom ruchu treba prejsť od individuálnych prístupov ku kolektívnym. Širšiemu regiónu Tatier chýba inštitucionálne zastrešenie cestovného ruchu.
Na území Vysokých Tatier pôsobí Združenie cestovného ruchu. Značka je však známa predovšetkým v susedných krajinách - v Česku, Poľsku, Maďarsku či na Ukrajine. \"Ak sa chceme zapojiť do súťaže destinácií na európskom trhu, musíme región definovať širšie. Preto boli na dnešnom podujatí aj zástupcovia poľskej strany, ktorí sa vyslovili za podpis memoranda o spolupráci pri vzniku cehraničného klaustra, \" konštatoval Hagovský. Dodal, že v krátkom čase rozbehnú rokovania aj s Liptovom, Oravou, či Spišom s dôrazom na Tatry, ktoré by regióny spájali. Na poľskej strane predpokladá zapojenie Poviatu tatrzanskiego.
Majiteľ popradského AquaCity, podnikateľ Ján Telenský, označil súčasnú úroveň propagácie Slovenska v zahraniční za nedostatočnú. Odporučil nahradiť individuálny prístup kolektívnym a ponúkať turistom to, čo inde nenájdu. Investície do cestovného ruchu sú podľa jeho slov dlhodobé a trvalo zostávajú v krajine. Ako povedal, región Tatier má potenciál stať sa celosvetovo známym a jeho cieľom je zviditeľnosť ho a urobiť atraktívnym.
 

Vyberte región

mark